מה אנחנו יודעים על התורמ/ת הישראלי/ת?

מה אנחנו יודעים על התורמ/ת הישראלי/ת?

כשמביטים במניעים הרבים לתרומה בקרב בעלי יכולת, לעשייה ולמעורבות חברתית משמעותית, מתגלה תמונה בה התורמים הישראלים נבדלים טיפה משאר העולם.

מחקרים מהעולם מצביעים על מספר מניעים עיקריים לתרומה ומעורבות חברתית ומחלקים אותם לפנימיים וחיצוניים:

פנימיים:
1.      הרצון להשפיע על נושאים חברתיים
2.      תחושת אושר וסיפוק אצל הנותנים
3.      תחושת אחריות כלפי הקהילה

חיצוניים:
1.      ערכים חברתיים ורצייה חברתית
2.      השתייכות לקבוצה חברתית ממנה מצופה לתרום

מעניין לראות שהמניעים החיצוניים העוסקים ברצייה חברתית כמעט אינם מובילים בקרב תורמים ישראליים. לעומתם הם כן מהווים מרכזיים בקרב תורמים אמריקאים ובריטים.

התורם הישראלי למעשה נבדל מאחרים, בכך שהציפייה מהחברה אינה מהווה שיקול משמעותי להחלטה על תרומה, אלא תחושת משמעות, אכפתיות, אחריות, והרצון לחולל שינוי לטובה בחברה הישראלית.

ההזדמנות להשפיע ולפעול למען חברה ישראלית טובה, באמצעות נתינה משמעותית, טומן בחובו גם תחושת אושר וסיפוק.

%d7%9e%d7%94-%d7%90%d7%a0%d7%97%d7%a0%d7%95-%d7%99%d7%95%d7%93%d7%a2%d7%99%d7%9d-%d7%a2%d7%9c-%d7%94%d7%a0%d7%95%d7%aa%d7%9f-%d7%94%d7%99%d7%a9%d7%a8%d7%90%d7%9c%d7%99

נתונים באדיבות מכון ERI  למחקר השפעה חברתית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>